Mª Teresa García Guillán, concelleira do PSdeG-PSOE da
Pobra do Caramiñal, integrada no Grupo Mixto, ao abeiro do disposto no art.
97.3 do R.O.F., para o seu debate na vindeira sesión plenaria, presenta ó Pleno
unha moción pola que se insta ao
Concello a que realice todos os trámites para proceder á cobertura por medio de
funcionario de carreira ou interino da praza "APARELLADOR", da Escala
de Administración Especial - Subescala técnica - Grupo A2, xerando emprego de
calidade e reducindo os gastos para o Concello da Pobra do Caramiñal.
EXPOSICIÓN
DE MOTIVOS
I.- Con data 30 de xaneiro de 2014 apróbase o
expediente de contratación de servizos arquitectura/enxeñería para o control
das obras da implantación do gas natural, cun orzamento de 43.200 euros, a
razón de 21.600 euros anuais. A finalidade desta contratación segundo a
resolución da Alcaldía nº 33/2014, é facer un seguimento constante é único das
actuacións, sobre todo a hora da reposición do firme nas vías públicas e
posibles danos no mobiliario municipal e redes soterradas.
O procedemento que se vai a seguir é negociado sen
publicidade.
II.- Igualmente con data do 30 de xaneiro do
presente ano apróbase expediente para a contratación dos servizos para asesoramento
Técnico Urbanístico, cun orzamento de 41.843,52€, a razón de 20.921,76€
anuais, xa que se atopa vacante a praza
de arquitecto técnico.
O procedemento será tamén de negociado sen
publicidade, pero conta con informe de reparo do Interventor Municipal.
A Intervención considera que as funcións de
asesoramento técnico urbanístico deberían levarse a cabo por un funcionario
porque a salvagarda dos intereses xerais corresponde aos funcionarios públicos,
que poden garantir mellor a obxectividade, imparcialidade e independencia no
exercicio das funcións administrativas.
Cómpre salientar que entre as funcións obxecto
deste contrato se inclúen os informes técnicos en materia de licenzas de obras,
de apertura, etc., en seguimento do disposto no PXOM e na normativa urbanística
aplicable, materia especialmente sensible e que precisa da maior seguridade
xurídica para evitar eventuais prexuízos aos veciños e ulteriores
indemnizacións millonarias con cargo ao erario público, no caso de anulacións
de licenzas, como temos visto en outros Concellos da nosa contorna.
III.- As actividades que deberá realizar dito técnico consisten en asesoramento,
informes, valoracións, inspeccións, certificados, etc., dentro da organización
e dirección do Concello e por indicación deste, nas dependencias municipais e
cun horario preestablecido.
Tendo en conta que os Orzamentos xerais do Estado
para o ano 2014 permiten o nomeamento de funcionarios interinos en casos
excepcionais e para cubrir necesidades urxentes e inaprazables que afecten ao
funcionamento dos servizos públicos. Con esta previsión podería cubrirse a
praza de “Arquitecto Técnico”.
O Interventor Municipal no informe do 30 de
xaneiro de 2014 continúa dicindo:
“Estase a tramitar outro expediente para a realización doutro contrato
administrativo de servizos de arquitectura para o control das obras de
implantación de gas natural no concello. O orzamento anual dedicado a este
contrato é de 21.600€ anuais (IVE incluído). Si se engade o orzamento do
contrato obxecto deste informe, que é de 20.921,76 (IVE incluído) resulta que o gasto anual previsto para as
diversas contratacións de servizos en materia de arquitectura ascende a
42.521,76€, mentres que a praza de arquitecto técnico que se atopa vacante ten
unhas retribucións anuais de 28.263,68€, o que supón un gasto moi
superior ó que se derivaría da cobertura da praza”.
IV.- Ao definir a prestación obxecto do contrato,
tal e como ven a indicar o Interventor municipal, estanse a describir as
funcións propias da praza de funcionario de carreira de Administración especial
- Subescala técnica, do grupo A2 denominada "APARELLADOR" no Cadro de
Persoal do Orzamento Xeral para o ano 2013, aprobado por acordo plenario de 11.07.2013,
e publicado no BOP n.º 134, de 16.07.2013.
Por outra banda, con base no informe do
Interventor, esta contratación -ao igual que a indicada no expositivo 1º-
podería reunir os requisitos establecidos na xurisprudencia para que en vía
xudicial se recoñeza aos adxudicatarios que a relación de servizos non é
administrativa, senón que se trata dunha relación laboral en fraude de Lei,
establecendo que se trata de empregados laborais indefinidos non fixos.
Neste sentido, existe copiosa e reiterada
xurisprudencia, sobre todo no caso de concatenación de sucesivos contratos
administrativos de servizos nos que teñen sido declaradas polo órgano de
contratación como "ofertas economicamente máis vantaxosas" as
formuladas -CASUALIDADE OU NON- polos mesmos técnicos que viñan executando
contratos similares sucesivamente. Sirvan por todas a Sentenza do Tribunal
Superior de Xustiza de Galicia n.º 1377/2012, de 02.03.2012, ditada en caso
análogo, na que se recoñeceu a relación laboral indefinida dun arquitecto na
localidade pontevedresa de Baiona, así como as do Tribunal Supremo nela citadas
(STSS 19.05.2005; 30.04.2007; 23.11.2009, entre outras).
Debe ter en conta o equipo de Goberno que con
estas contratacións, en particular coa do asesor técnico urbanístico, se está a
deixar aberta unha porta traseira para o acceso como empregado público á
Administración pública vulnerando os principios de mérito e capacidade.
V.- Dende a chegada ao Goberno do Grupo Popular, o
Concello da Pobra do Caramiñal substituíu a figura de Arquitecto pola de
Arquitecto Técnico (é dicir, aparellador), en
réxime de contrato de servizos e a tempo parcial, con
un horario de atención o público unicamente os luns e os xoves de 12 a
14 horas, é dicir, catro horas semanais, tempo insuficiente para atender as
demandas dos cidadáns en temas urbanísticos, asesorar sobre o desenvolvemento
do Plan Xeral e realizar os informes urbanísticos preceptivos para a concesión
das licenzas.
Parece un
contra sentido que un Aparellador informe sobre obras maiores redactadas por
Arquitectos e Enxeñeiros Superiores, que ven sendo como se un enfermeiro
supervisara e ditaminara sobre os diagnósticos e tratamentos que o médico
prescribe aos pacientes, ou como si na Pobra no centro de saúde en vez de ter
médicos, nos atenderan para todas as patoloxías unicamente os enfermeiros.
O concello da Pobra do Caramiñal conta cun Casco
Antigo e un elenco impresionante de Patrimonio Cultural e Arquitectónico,
descoñecese se os dous profesionais (suponse que autónomos) que se van a contratar
son especialistas en urbanismo e patrimonio, coñecedores da normativa vixente
en cada momento, intérpretes especialistas dunha complexa materia que se
complica ano a ano coa publicación de normativas e leis que fan do urbanismo a
maior especialización municipal.
Por todo
iso, este grupo que represento solicita a adopción dos seguintes
ACORDOS:
Primeiro.- Que polo Órgano de Contratación se realicen á
maior celeridade todos os trámites precisos para a convocatoria por
procedemento público aberto a toda a
cidadanía da praza de Aparellador, para dotar ao Concello da Pobra do
Caramiñal dun técnico funcionario -de carreira ou interino- a tempo completo,
aforrando diñeiro público, nos termos do informe desfavorable do Interventor
municipal de 30.01.2014.
E no caso de ser compatible e posible a xuízo técnico, previa valoración
das indemnizacións por lucro cesante que no seu caso proceda, se diten sendas
Resolucións renunciando á execución dos contratos administrativos de servizos
para a contratación de técnicos en arquitectura/enxeñería para a realización
das funcións propias do funcionario público indicado no parágrafo anterior.
Segundo.- Que polo Alcalde-Presidente do Concello da
Pobra do Caramiñal se eleve ao Pleno e se expoña debidamente o correspondente
informe xustificativo do levantamento do reparo formulado polo Interventor o
30.01.2014, para que a Corporación sexa coñecedora -para a súa fiscalización
política- dos motivos nos que se baseou o Alcalde para proseguir co
procedemento de contratación administrativa dun arquitecto técnico para prestar
asesoramento urbanístico contra o informe do Interventor, nos termos do
disposto no art. 218 do TRHL.
Terceiro.- Que tendo en conta a situación financeira do
Concello da Pobra do Caramiñal, sumamente crítica mesmo coa traslación de boa
parte do déficit ás contas do Estado co "Plan de pago a provedores"
(cuxos xuros pagamos todos cos nosos impostos e cos recortes en servizos
básicos impostos polos Gobernos estatal e autonómico), nos sucesivos contratos
públicos e nos gastos suxeitos a fiscalización se atenda polo
Alcalde-Presidente ao criterio técnico do Interventor municipal.
A Pobra do Caramiñal,
2 de marzo de 2014.
No hay comentarios:
Publicar un comentario